Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mars 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
CalendarCalendar

 

 Registert eller uregistrert jrt?

Go down 
+7
JAck
Luce de Luna
herkulesoglinn
McMurron
Veronika
Vanilla
Malin
11 posters
Gå til side : 1, 2  Next
AvInnlegg
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Aug 28, 2008 7:01 pm

Hva er en registert jrt. er det bare nkk eller skk som kan kalle seg "ekte" raseklubber? generelt, hva syns du om oppdrett på uregisterte hunder? osv osv
diskuter i veg!

husk!: Les reglene for Diskusjonstråden. Det ligger under velkommen og regler.... - viktig..
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Vanilla
Mod
Mod
Vanilla


Female Antall Innlegg : 56
Bosted : Østfold
Navn på hund : Vanilla
Registration date : 09.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 12:15 am

jeg syns ikke man skal avle på syke hunder, med dårlig gemytt osv. mentalt forstyrrede hunder... Men jeg ser ingen grunn til at folk ikke skal kunne avle på uregistrerte hunder. De kan da være like friske og fine og flotte som hvilke som helt registrerte hunder. Så lenge det er gode linjer og ett bra opdrett - så er det helt ok for meg smil


Men jeg syns folk feilinformerer endel. Og jeg syns det er viktig når man selger uregistrerte hunder (skk - nkk) må man skrive det. IKKE REGISTRERT I NKK, så nettopp en slik annonse på nettet. da ble jeg glad smiil man lurer ingen....
Til Toppen Go down
Veronika

Veronika


Female Antall Innlegg : 27
Age : 41
Bosted : Rudshøgda
Navn på hund : Kiara, Maud og en halv Ella :D
Registration date : 09.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 12:19 pm

Som oppdretter skal man vel avle hunder som har noe å tilføre rasen. En ureg hund kan ikke gjøre det, da den ikke regnes som JRT.
At det er mange for og imot ureg. avl er ingen tvil. Jeg syntes ikke noe om ureg avl. Verken på JRT eller andre raser.
Vi man ha en blandingshund, er det bare å gå til nærmeste omplasserings organisasjon.
Til Toppen Go down
http://www.kiaraalmighty.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 12:37 pm

Syns ikke man skal avle på ureg hunder da det er å regnes som blandingshunder. De finnes det nok av.
Og at de ikke infomerer om at det er ureg eller at de er registrerte i JRTC Sweden/Norway er ikke Skk/NKK reg hunder.
Folk må begynne å få opp øynene litt mer og ikke gå til disse da det SER/HØRES ut som at de er reg... :evil:
Til Toppen Go down
herkulesoglinn

herkulesoglinn


Female Antall Innlegg : 31
Navn på hund : Herkules
Registration date : 09.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeLør Aug 30, 2008 2:54 pm

nei, man bør ikke avle bevisst på hunder som er ureg... det blir litt for dumt... menmen slik avling vil det alltid være...
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 7:02 pm

Vanilla skrev:
jeg syns ikke man skal avle på syke hunder, med dårlig gemytt osv. mentalt forstyrrede hunder... Men jeg ser ingen grunn til at folk ikke skal kunne avle på uregistrerte hunder. De kan da være like friske og fine og flotte som hvilke som helt registrerte hunder. Så lenge det er gode linjer og ett bra opdrett - så er det helt ok for meg smil


Men jeg syns folk feilinformerer endel. Og jeg syns det er viktig når man selger uregistrerte hunder (skk - nkk) må man skrive det. IKKE REGISTRERT I NKK, så nettopp en slik annonse på nettet. da ble jeg glad smiil man lurer ingen....

Når man avler på Uregistrerte Jack R terr vet man ikke bakover i stamtavlen som regel. Du kan derfor ikke fortelle om du avler på friske, sunne linjer heller ikke om du videre avler et bra gemytt. Vi har her i Norge en foreløpig sunn og fris Jack, så av den grunn syntes jeg vi skal holde oss til registrerte , så vet vi hva vi holder på med. dermed ødelegger vi ikke det gode vi allerede har i rasen vår :retsD
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 7:43 pm

hva med der hvor både mor og far har stamtavle og registrerte men valpene ikke er reigstrerte? hvorfor er det sånn på noen? lurer jeg litt på...
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 8:10 pm

Jeg opplevde det samme med en Papillon i sin tid, hun hadde ikke registrert den rett å slett fordi hun ikke hadde noe innteresse av å registrere valpene. Noen vil bare ha valper på hunden sin, men da er det ikke så nøye med stamtavle.
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 8:46 pm

Har nok endel uregga valper i hele Norge, det er ikke alle som tenker:"og dere skal bli regga". Kan jo også være "tjuvparringer" på mye av det som ikke blir registrert? Hva vet vel vi...
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 8:50 pm

Nei det er sant , hva vet vel vi :o) Det er jo også noen som importerer uregistrerte Jack fra Irland blant annet kun for å tjene penger på det. Å hva vet vi om de?? Ingenting... De blir det også bare flere og flere av.
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Sep 04, 2008 8:53 pm

Og de som kommer fra Irland er ikke gode i hodet sitt. Rent aggresive, har møtt endel av de på mine vandringer. Men det som tar kaka er at eieren ikke gjør noe med det!!!
Har endel slike "kenneler" i mitt nærmiljø og de tenker kun grunker.
Til Toppen Go down
JAck

JAck


Male Antall Innlegg : 23
Bosted : trondheim
Navn på hund : Jack
Registration date : 11.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Sep 05, 2008 1:25 pm

Det er greit at man ikke bare avler på Champions innen utstilling. men man bør iallefall avle frem registrerte hunder. For snart finnes det vel ikke fler av de igjen :S så my ureg som er ute å går nå...

Men! hvis man feks skal ha en veldig dyktig jakt hund. Så syns jeg det er OK og feks blande flere rasen for å få frem nettopp de kriterier du ønsker. Men det blir jo så kalrt en annen sak. og en annen rase en jack....
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Sep 05, 2008 3:33 pm

McMurron skrev:
Og de som kommer fra Irland er ikke gode i hodet sitt. Rent aggresive, har møtt endel av de på mine vandringer. Men det som tar kaka er at eieren ikke gjør noe med det!!!
Har endel slike "kenneler" i mitt nærmiljø og de tenker kun grunker.

Jeg er så enig i det du sier.Jeg også vet om ei i nærheten her som holder på. Lurer på om de vet hva slags skade de volder rasen om de skal fortsette. Å du har helt rett, hun jeg vet om lever av det fikk jeg nylig høre, så hun gjør det kun for penger...
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Sep 05, 2008 10:11 pm

Klart at de gjør dette for penger og ikke rasen, de tenker bare på hvilken ny sofa jeg kan kjøpe meg nå, eller hvor kan jeg hente inn neste avlshund. Blir så eitrende forbanna når jeg ser på dyrenett f.eks at hun selger valper og gir inntrykk av at disse er regga...URK... Jeg vil henner egentlig til livs, men sånn er det når man bor i 4kantlandet Norge.
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeFre Sep 05, 2008 11:37 pm

Veldig enig:0)
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
Aussie

Aussie


Female Antall Innlegg : 59
Age : 46
Bosted : Brårud
Navn på hund : Aussie og Amigo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK
Registration date : 11.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeMan Sep 08, 2008 2:27 pm

Enig her også. Kunne aldri falt meg inn å kjøpt en ureg hund. For det første hadde jeg ikke turd og for det andre vil jeg ikke støtte slik type avl.
De tar jo ofte like høy pris som for en registrert også.
Man hører så mye rart, og det er skremmende syns jeg. F.eks smuglingen av små hunder pga moten med liten hund. Blir helt kvalm av slikt som det. Stakars små...
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/aussie-mate
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeMan Sep 08, 2008 5:26 pm

ja, det blir for dumt. Helt greit det som Jack sier, at man trenger ikke avle kun på de som er gode i utstilling. for det er ikke alle som e interreserte i det. men je gsyns da begge foreldre skal være EKTE rase dvs stamtavel og registrert blunk
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeMan Sep 08, 2008 6:52 pm

jeg mener at det MÅ være et minimumskrav til å avle på hund og det er STAMTAVLE og REG., men siden nkk og andre ikke "tør" bevege seg inn i denne "suppa" er det jo ikke å vente at det blir så mye ureg. avl på hunder.
Og alle løper jo å kjøper når de ser kull på disse småhundene og tenker ikke HVA de har fått i henda, de vil jo bare være lik PARIS & andre
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeMan Sep 08, 2008 9:06 pm

McMurron skrev:
jeg mener at det MÅ være et minimumskrav til å avle på hund og det er STAMTAVLE og REG., men siden nkk og andre ikke "tør" bevege seg inn i denne "suppa" er det jo ikke å vente at det blir så mye ureg. avl på hunder.
Og alle løper jo å kjøper når de ser kull på disse småhundene og tenker ikke HVA de har fått i henda, de vil jo bare være lik PARIS & andre

Ja hørte om noen nå som kjøpte blanding av Chihuahua og toy puddel, den ga hun 15000 kr for. Det er det værste jeg har hørt , svarte jeg bare.... Registert eller uregistrert jrt? 770230
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTir Sep 09, 2008 1:02 pm

Men folk har "LITT" for mye penger mellom hendene nå for tida. At de kjøper hund for den prisen er jo helt SJUKT, kunne heller tatt meg en sydentur for de penga. Folk kjøper hva som helst, bare det er smått
Til Toppen Go down
aina

aina


Female Antall Innlegg : 17
Bosted : arendal
Navn på hund : kira
NKK, SKK eller Ureg? : ureg
Registration date : 19.09.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeLør Okt 11, 2008 5:07 pm

jeg synes det er kvalmt å lese det dere skriver om mennesker som kjøper ureg. jack.
jeg trodde ikke dette var en side som man skulle registrere seg på for å kritisere mennesker som velger å kjøpe noe annet enn dere.
jeg synes dere er alt for høy på pæra!!!!!!!!
ureg eller reg. hunden er like bra, synes det er en skam at dere ikke kan se det.
men dere får lage en side for dere som bare kritiserer!!!! Registert eller uregistrert jrt? 770230
Til Toppen Go down
Linda Kristin

Linda Kristin


Female Antall Innlegg : 40
Age : 44
Bosted : Askim
Navn på hund : Cesar
NKK, SKK eller Ureg? : Ureg
Registration date : 09.10.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeLør Okt 11, 2008 5:16 pm

Vi skal kjøpe en ureg. JRT og føler ingen feil ved det. Vi har ikke tenkt til å bruke den i avl så ser ikke problemet. Syntes kanskje fokusen blir litt feil. Det er vel ikke værre å kjøpe ureg. valper enn blandingsvalper??

Syntes det er like viktig å gi disse et godt hjem som de andre. Hundene bryr seg mindre om de er reg eller ikke. Det er det vi mennesker som bryr oss om. Og for å være helt ærlig syntes jeg 10-20 000 er alt for mye uansett hva slags hund man kjøper. Greit å ta noe, for ellers får man useriøse kjøpere, men come on da.....12.000 kr???

Cesar som vi skal hente kommer vaksinert, gått på markkurog chippet så da er vel ikke han noe værre enn andre? Mangler bare reggingen..

Mvh Linda
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hansen-bolstad
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeLør Okt 11, 2008 5:24 pm

jeg tror ingen her inne har noe imot uregistrerte hunder. Det er nok mere det at vi ikke ønsker å "støtte" avl på ukjente linjer. Det kan være sykdommer og lignende som ligger i stamtavler som ikke finnes på papir.

Alle hunder er verdt ett godt liv uansett hvor de stammer fra, eller uansett hvor flotte papirer de har. Alle hunder er like mye verdt uansett. Og det er jeg helt sikker på at alle her er enige om.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeLør Okt 11, 2008 7:49 pm

Jeg har ingenting i mot uregistrerte Jack R terr el andre hunder, syntes bare man skal være forsiktig med å avle videre på de da man vet så lite.... Jeg mener og tror at dere har like fine hunder registrert el ikke. Syntes også at det er litt synd da at de ligger så høyt i pris, da det egentlig er stamtavlen man betaler for da man kjøper hund. Hundene i seg selv har ikke jeg noe i mot å mener da de også er like fine Registert eller uregistrert jrt? 965420 (h)
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
Linda Kristin

Linda Kristin


Female Antall Innlegg : 40
Age : 44
Bosted : Askim
Navn på hund : Cesar
NKK, SKK eller Ureg? : Ureg
Registration date : 09.10.2008

Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitimeTor Okt 16, 2008 10:23 am

Ang. avling på ureg. så vet jeg faktisk ikke hva jeg mener. Helt seriøst.
Av det jeg har lest her er det litt for mange argumenter for og imot.

Uansett så kjøpte ikke jeg Cesar for avl så jeg tenker ikke mye på dette. Ser også at det står på NKK sin hjemmeside at de vurderer å åpne flere klasser for ureg. hunder.

Det jeg kan si er at det hadde vært uhorvelig morsomt å fått en dommer til å se å Cesar. Å se hvor "riktig" eller "uriktig" han er.

Mvh Linda
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hansen-bolstad
Sponsored content





Registert eller uregistrert jrt? Empty
PosteTema: Re: Registert eller uregistrert jrt?   Registert eller uregistrert jrt? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Registert eller uregistrert jrt?
Til Toppen 
Side 1 av 2Gå til side : 1, 2  Next
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Diskusjon-
Gå Til: