monicapijah
Antall Innlegg : 14 Bosted : Rennebu Navn på hund : Reggie NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 06.09.2008
| Tema: markering?? Tir Sep 09, 2008 11:15 am | |
| Reggie(som vi hentet på søndag. markerer fortsatt, hvordan få han til å slutte med dette?? | |
|
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: markering?? Tir Sep 09, 2008 12:32 pm | |
| ehm, hannhunder skal vel alltid markere? så lenge det ikke er inne da så klart | |
|
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: markering?? Tir Sep 09, 2008 12:58 pm | |
| | |
|
monicapijah
Antall Innlegg : 14 Bosted : Rennebu Navn på hund : Reggie NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 06.09.2008
| Tema: Re: markering?? Tir Sep 09, 2008 1:51 pm | |
| - McMurron skrev:
- Gjelder det inne?
han skal få markere så mye han vil ute, men når det gjelder inne.. så er det ikke aktuelt... så ja, det gjelder inne.... | |
|
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: markering?? Tir Sep 09, 2008 5:17 pm | |
| Kanskje han ikke har forstått prinsippet om at slikt gjør vi ute. Så da er det bare å ta han ut ofte - og fortsett som du gjør - ros og belønning når han gjør fra seg ute. I den alderen satte jeg på klokka - på ca 40 minutt. Om hunden da var våken tok jeg den ut - om den sov så ventet jeg til den var våken - så i praksis ikke så ofte. Han må være under oppsyn hele tiden, om han ikke er det ha han i f.eks i valpegrind. Min valp gjorde i alle fall aldri fra seg på området som var hans - i bur, seng eller valpegrind. Husk at det de gjør blir forsterkende - for hver gang han gjør fra seg ute, så lærer de av det. Men ikke minst, hver gang han gjør fra seg inne så vil det lettere skje igjen. Ikke minst fordi de gjenkjenner lukten (vask gjerne området med eddik). Ser du om han går bort og tisser på sammen plassen på gulvet? Ikke bruk Nei eller vær streng - er du uheldig oppnår du bare at han gjemmer seg for å gjøre fra seg fordi han lærer at når han tisser inne så får han det ubehagelig (dere bruker ubehagelig stemme) - men han lærer ikke nødvedigvis at "der gjorde du feil du skal gjøre dette ute". Det ble litt kjapt, og basert på hvordan jeg har gjort det og det jeg har lest meg til. Mulig det som er beskrevet over er elementært for deg, da får du bare være overbærende med meg :-) Ja som du sier det gjelder å bite tennene sammen og ha tålmodighet - om et par måneder så vil du se tilbake og se at problemet er over, men da har det sikkert oppstått et par små nye ting :-) Sakset fra www.canis.noHjelper sikkert hvis man er standhaftig nok... | |
|
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: markering?? Tir Sep 09, 2008 6:03 pm | |
| - monicapijah skrev:
han skal få markere så mye han vil ute, men når det gjelder inne.. så er det ikke aktuelt... så ja, det gjelder inne.... jeg begynnte nesten å lure Håper det ordner seg. eller, det gjør det jo helt sikkert | |
|