| Cesar, min lille JRT | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Linda Kristin
Antall Innlegg : 40 Age : 44 Bosted : Askim Navn på hund : Cesar NKK, SKK eller Ureg? : Ureg Registration date : 09.10.2008
| Tema: Cesar, min lille JRT Tor Okt 09, 2008 10:24 pm | |
| Vet ikke helt hvor jeg skal poste denne tråden for teknisk sett er jeg vel ikke hundeeier enda for vi får ikke hentet valpen før til uka, men jeg vil allikevel skrive noen ord og ta imot råd fra dere som er litt mer drevne. Cesar er en JR hann som flytter til oss til uka. Har lenge ønsket meg hund og ettersom vi ikke har det største huset, selvom det er på 96 kvadrat , så falt valget på en mindre hund. Og jeg falt for JRT. I mine yngre dager hadde vi hunder hjemme, men større raser som Golden Retriver og Schæfer, så det å ha en mindre hund blir litt uvant. Bakgrunnen for valget er at jeg ønsket meg en liten hund samtidig som jeg ikke ville ha en slik "lapdog", men en som det var litt futt i. Og etter det jeg har lest så er det futt i JRT. Samboeren min driver med jakt og leste at JRT liker å være med, men ble usikker på om det gjaldt PRT og ikke JRT så der hadde det vært fint med råd. Uansett håper jeg på nye bekjentskaper og mange gode råd. Litt skremmende å bli hundeeier, men samtidig veldig deilig. Mvh Linda | |
|
| |
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tor Okt 09, 2008 10:51 pm | |
| å så flott gratulerer med valåpen og velkommen hit til oss. Post gjerne inn noen bilder om du har Jeg vet ikke så mye om jrt og dens jakt evner, men jeg tror den fint kan være med på jakt Sikkert noen flere her som har litt mer peil en meg | |
|
| |
Cecilie
Antall Innlegg : 43 Bosted : Vestfold Navn på hund : Lillie Registration date : 09.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tor Okt 09, 2008 10:56 pm | |
| | |
|
| |
Luce de Luna
Antall Innlegg : 120 Age : 50 Bosted : Nittedal Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy NKK, SKK eller Ureg? : Nkk Registration date : 30.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tor Okt 09, 2008 11:16 pm | |
| Gleder meg til bilder av nurket:o) | |
|
| |
Linda Kristin
Antall Innlegg : 40 Age : 44 Bosted : Askim Navn på hund : Cesar NKK, SKK eller Ureg? : Ureg Registration date : 09.10.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Fre Okt 10, 2008 12:38 am | |
| Takker for flott velkomst. Bilder av nurket kommer så fort jeg får tatt noen. Han er bare nydelig, men det sier vel alle om sine hunder... Må si jeg er veldig glad jeg fant dette forumet. Gleder meg til å bli kjent med dere og deres JRT/PRT. Mvh Linda | |
|
| |
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Fre Okt 10, 2008 3:10 pm | |
| en jrt kan godt være med på jakt, men det spørs hvilken jakt og den er en god jeger på alle måter. Det er jo bare å lære den opp til det dere skal bruke den til, selv jakter min hund på rotter og andre dyr(både ute og inne). Den var sist helg og jaktet i en kjeller med masse rotter og mus og vi fikk bort de fleste, men vi må nok tilbake igjen, da de kommer inn på høsten og lager seg boliger i kjellere og låver.
Men ellers er hun rolig inne og går godt med alt av hunder/mennesker/dyr, hest er hun litt gira på enda, men vi trener litt der også.
Gleder meg masse til bilder av nurket ditt, hvor kommer hun fra? | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Fre Okt 10, 2008 3:26 pm | |
| Takker for svar. Cesar kommer fra et sted ved Lysekil i Sverige. Siden jeg ikke har planer om å drive avling på de så kjøpte jeg en som var ureg. Han var bare så nydelig at jeg måtte ha han. Vet mange er imot ureg. valper, men det får bare være.
Gleder meg forde..hehe | |
|
| |
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Fre Okt 10, 2008 3:31 pm | |
| Så lenge man ikke avler på ureigstrerte hunder så har jeg hvertfall ikke noe i mot det Uregistrerte valper har like mye rett til ett godt liv som hvilke som hels registrerte | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Fre Okt 10, 2008 9:22 pm | |
| - Malin skrev:
- Så lenge man ikke avler på ureigstrerte hunder så har jeg hvertfall ikke noe i mot det Uregistrerte valper har like mye rett til ett godt liv som hvilke som hels registrerte
Det var godt å høre. Ser at en del på diverse forum rynker på nesen over ureg. valper og syntes det er litt trist. Vi har ikke særlig interesse av utstilling eller avl så derfor gjorde vi vårt valg. Derimot så vil vi gå mye turer og se om den egner seg i en eller annen form for jakt. Dette vil stimulere hunden litt. Men det er nå sånn at for å få ureg. valper har folk ofte parret ureg. hunder så jeg ser dilemmaet. Cesar er uanset velkommen i vår familie og vi gleder oss veldig. Mvh Linda | |
|
| |
Linda Kristin
| |
| |
Malin Admin
| |
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Lør Okt 11, 2008 11:15 pm | |
| Jepp, jepp, det gjør jeg.Men samtidig blir jeg smått bekymret. Er så mange ting jeg lurer på. Som hvordan vil jeg bli som eier?? Hvordan vil Cesar trives her og sikkert mange andre ting. Det går sikkert bra, men er så mange år siden vi hadde hund sist.
Skal ta masse bilder å legge inn til dere når han kommer hjem.
Mvh Linda | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Søn Okt 12, 2008 1:32 pm | |
| Da er det bare en dag igjen. Gleder oss veldig. Har satt frem det han trenger når han kommer og sitter egentlig bare å venter. Kjedelig å vente.
Mvh Linda | |
|
| |
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Søn Okt 12, 2008 7:46 pm | |
| Dette går bra vet du, du har hatt hund før og vet hva du vil tydligvis... | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Søn Okt 12, 2008 10:46 pm | |
| Hadde hund da jeg var litt yngre, men er en stund siden. Går sikkert bra, men siden jeg de siste 10 årene har hatt katter så blir det litt annerledes med hund.
Skal ta masse bilder i morgen så får dere se.
Mvh Linda | |
|
| |
Malin Admin
| |
| |
Linda Kristin
| |
| |
Malin Admin
| |
| |
McMurron
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tir Okt 14, 2008 12:05 am | |
| Nutelig var han....
Husk å massere ørene hans allerede NÅ hvis de ikke ligger normalt... | |
|
| |
Malin Admin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Ons Okt 15, 2008 9:31 pm | |
| hvorda går det med den lille? | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Ons Okt 15, 2008 11:32 pm | |
| Alt går bra i heimen. Cesar er kjempeflink om natten og er kun opp en gang. Om dagen går det bedre og bedre. Mandag kom han til oss, tirsdag hadde han 6-7 uhell inne og idag bare to. Mye kommer av at vi reagerer litt fortere. Nå er det engang slik at han kun har uhell med tiss og det er ikke så ille. Han er en bestemt fyr, men jeg er mer bestemt så jeg vinner..hehe Kommer nok til å gå bra det her. Merker dog at det nesten er som å ha en baby til. Oppe om natten og passe på så han kommer ut kan jo samenlignes med våken netter og bleieskift..hihi Mvh Linda | |
|
| |
Malin Admin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tor Okt 16, 2008 12:02 am | |
| Så godt å høre Ja det er mye jobb med en slik liten en. men den tiden går fort over.. kos dere masse | |
|
| |
Linda Kristin
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT Tor Okt 16, 2008 9:17 am | |
| Hehe.. ja, det er som en ny baby, men jeg tar det ned got mot. Er veldig glad for at mine barn er så store som der er for det kunne vært kinkig hvis jeg måtte ut med hunden i tillegg til å ha en baby.
I natt sov han hele natten og vi gikk kun ut når sambo gikk på jobb klokken 05.30.
Mvh Linda | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Cesar, min lille JRT | |
| |
|
| |
| Cesar, min lille JRT | |
|