Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 Burbruk utenfor bilen?

Go down 
+8
Luce de Luna
Voffen
litjfossen
Aussie
herkulesoglinn
McMurron
Vanilla
Malin
12 posters
AvInnlegg
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTor Aug 28, 2008 6:58 pm

Burbruk utenom i bil, Hva syns dere om det?

husk!: Les reglene for Diskusjonstråden. Det ligger under velkommen og regler.... - viktig..
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Vanilla
Mod
Mod
Vanilla


Female Antall Innlegg : 56
Bosted : Østfold
Navn på hund : Vanilla
Registration date : 09.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 12:13 am

Kan til NØD strekke meg om hunden ligger i bur om natten. Men helst ikke. Og buret må være minst 6ganger så stort som hunden. så den kan stå. ligge, strekke på seg og kanskje tilogmed gå ett parr skritt.
folk som har hundene sine i bur når de er ale hjemme..... har ejgh INGEN ting til overs for. Og etetr min mening burde de ALDRI ha skaffet seg hund!!!! blunk
Til Toppen Go down
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 12:41 pm

Jeg har gjerne Minni i bur hvis jeg ikke er hjemme, det er ikke hundeplageri. Og hvis jeg tar bort buret og ber henne om å gå i buret er hun på den plassen som buret hennes står til vanlig og legger seg der.

Så hun TRIVES i buret, uansett om det er det i stua, soverommet eller i bilen. :|):


Folk som har hundene KONSTANT i buret har jeg IKKE NOE TIL OVERS FOR....
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 5:43 pm

men du har henne vel ikke i buret en hel arbeidsdag? altså 7-8 timer + kanskje ett par timer i pendlingsveg gjeip ? som noen har,,, og det blir FOR dumt blunk
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 8:39 pm

maks 2 timer er burbruken hennes på dagtid, ellers går hun løs hele tiden i huset
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 8:40 pm

McMurron skrev:
maks 2 timer er burbruken hennes på dagtid, ellers går hun løs hele tiden i huset

ja det er bra smil da ligger henne jo sikkert å sover hele tiden uansett smiil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 8:44 pm

hun sover eller ligger å tygger på et bein...bare koser seg...Nå skal jeg ta henne med i skogen å gå en laaaaaaaaaaaaaaaaang tur...
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 8:47 pm

så deilig da blir hun vel glad smil vi har nettopp gått en tur opp i parken like ved her, hvor han ha løpt løs en halvtimes tid. og han jogge ikke for å si det sånn gjeip hehe aktive små krabater smil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Aug 29, 2008 8:50 pm

ja, de blir helt ville når de får brukt seg litt utenom hagen
Til Toppen Go down
herkulesoglinn

herkulesoglinn


Female Antall Innlegg : 31
Navn på hund : Herkules
Registration date : 09.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeLør Aug 30, 2008 2:53 pm

jeg ser ingen grunn til å bruke bur utenfor bilden. absolutt ingen grunn ser jeg i det. Men det er min side av saken, jeg respekter ikke folk som bruker bur mindre forde. Det finnes så mange værret ing am nkan gjøre emd en hund enn å sette den i bur blunk
Til Toppen Go down
Aussie

Aussie


Female Antall Innlegg : 59
Age : 46
Bosted : Brårud
Navn på hund : Aussie og Amigo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK
Registration date : 11.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 1:23 am

Våre hunder ligger i buret på natten og når vi ikke er hjemme. Har også teppe over buret med bare en side å se ut av så det blir "lunt" og får "hulefølelsen"
De føler seg trygge og koser seg i buret. Det minner om hulen til ulven om dere skjønner. Og ser ikke noe galt i det. Om det hadde vært så grusomt for hunden som enkelte tror så hadde vi nok merket det..
De legger seg ofte frivillig i buret om de vil være i fred og er slitne. Det er deres fristed hvor ingen mennesker har lov å forstyrre dem.
Hunder føler seg ofte tryggere på hulelignende steder enn i store rom. Mange har sikkert merket at hunden legger seg under bordet, skapet, sofaen, i et hjørne ol. Det er en grunn til det.

Selvfølgelig alt med måte... Sier ikke at man skal stenge hunden i bur døgnet rundt.. Det gjelder jo ha sunn fornuft.. Og de har selvfølgelig tilgang på rikelig med friskt vann til enhver tid.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/aussie-mate
litjfossen

litjfossen


Female Antall Innlegg : 51
Age : 35
Bosted : Trondheim
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : HUMOR???
Registration date : 17.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 10:45 pm

Vanilla skrev:
Kan til NØD strekke meg om hunden ligger i bur om natten. Men helst ikke. Og buret må være minst 6ganger så stort som hunden. så den kan stå. ligge, strekke på seg og kanskje tilogmed gå ett parr skritt.
folk som har hundene sine i bur når de er ale hjemme..... har ejgh INGEN ting til overs for. Og etetr min mening burde de ALDRI ha skaffet seg hund!!!! blunk


jeg bruker ikke bur selv, men er det ikke noe med det at hunder føler seg tryggerer jo mindre burene er??
Til Toppen Go down
http://www.litjfossen.blogg.no
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeMan Sep 01, 2008 11:19 pm

Hvis man kommer i bilulykke og hunden sitter i et bur 6x så stort som den selv, er farene/ødeleggelsene større enn et litt større bur enn hunden selv. Du kan jo tenke deg selv hvis du ikke har belte på? Hva skjer? Jo, man fyker rundt i bilen som et prosjektil og ikke noe stoppes, kun døden...

Så jeg vil absolutt anbefale å ha et bur som hunden greit kan stå i og snu seg rundt i, enn å ha et MEGADIGERT bur, dette gjelder i bil som hjemme...
Jo mindre buret er i BIL jo bedre er det, men det MÅ kunne snu seg. Dette gjelder trygghet også.
For opprinnelsen til hunden,ulven, bor jo i huler og føder i huler og de er ikke større enn at de fint greier å snu seg og stå...

Men alle har vel sin mening om den saken også
Til Toppen Go down
Voffen
Sponsor
Sponsor



Antall Innlegg : 1
Registration date : 02.09.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeTir Sep 02, 2008 10:17 pm

At hunder ligger i bur synes jeg er helt greit, og for mange hunder er det bedre enn å ligge alene i en stor stue. Hunder har et behov for å passe på territoriet sitt og ved å ligge i bur blir dette "territoriet" mindre og hunden slapper bedre av. Men det bør ikke være over lang tid og det bør være når hunden allikevel er rolig og vil sove.

Selv har jeg aldri brukt bur til mine hunder, men lar dem være i et lite rom uten vinduer når jeg reiser ut. Fungerer bra det også. smiil

Også er jo hunder forskjellige da.
Til Toppen Go down
http://www.voffen.no
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeOns Sep 03, 2008 10:46 am

Hunder er veldig forskjellig, så det beror helt på hva de takler. De hundene jeg har nå ligger ikke i bur annet enn i bil, men jeg har ikke noe i mot burbruk så lenge det er til hundens beste. Noen hunder takler faktisk ikke å være alene hjemme fordi teritoriumet blir for stort å passe på. Som med min forrige hund. Hadde jeg han alene hjemme, selv m de andre hundene bjeffet han om han hadde hele huset å gå på eller bare et rom. La jeg han i buret slappet han og sov. Han strakk seg fornøyd etter jeg kom hjem fordi han da hadde klart å slappe av når han hadde vært alene. Jeg fikk heller ingen klager av naboene lenger å hadde en fornøyd hund som fungerte alene å følte seg trygg. Er ikke det bedre det da??
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
keikoogMolly

keikoogMolly


Female Antall Innlegg : 50
Navn på hund : Keiko
Registration date : 09.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeLør Sep 06, 2008 6:29 pm

vi bruker aldri bur utenfor bilen. Rett og slett fordi jeg ikke ser noe behov for det. Hadde jeg hatt behov for det, vill det nok ikke blitt noe stort problem blunk
Til Toppen Go down
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeSøn Sep 07, 2008 3:57 am

Nå har vi vel mer og mer gått bort fra burbruk, men det er kjekt å ha i løpetid og jeg ikke vil ha flekker i senga. Da er det buret og der ligger hun og bare koser seg. Den som først fikk hunden opp i senga var gubben, så han trives nok med dyr i senga han også...SNORK
Til Toppen Go down
Chira

Chira


Female Antall Innlegg : 10
Bosted : Oslo
Navn på hund : Chira og Shandy
NKK, SKK eller Ureg? : Chira NKK
Registration date : 21.11.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeFre Nov 21, 2008 3:23 am

Det hendte en sjelden gang at de er i bur om natta når jeg sliter med å få sove, men da legger jeg de sent og de vekker meg tidlig (for å krype under dyna mi). Nå kan de bli i buret til jeg har sovnet for så å komme i senga.
Ellers koser de seg i åpent bur når de føler for det.
Til Toppen Go down
Linda Kristin

Linda Kristin


Female Antall Innlegg : 40
Age : 44
Bosted : Askim
Navn på hund : Cesar
NKK, SKK eller Ureg? : Ureg
Registration date : 09.10.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeLør Jun 13, 2009 12:45 am

Jeg brukte bur på Cesar da han var valp og frem til ca 5-6 mnders alder. Etter dette hadde vi bur, men tok vekk døra. Satte opp en av ungene sine trappegrinder og da fikk han hele gangen for seg selv. Idag har vi tatt vekk buret, satt inn en deilig kurv, men beholdt trappegrinden. Når vi er borte sover han i kurven sin og har gangen og bevege seg på. Den er vel på ca 5+ kvadrat så det burde holde.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/hansen-bolstad
Noah

Noah


Male Antall Innlegg : 3
Bosted : Trondheim
Navn på hund : Dragonheart Shorty Naughty Noah
NKK, SKK eller Ureg? : SKK
Registration date : 28.02.2009

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeSøn Jun 14, 2009 4:52 pm

Noah er i bur når han er hjemme alene. Han er vant til å være i bur fra da han var valp. Hvis jeg lar han være løs hjemme og alene blir han stresset og tisser inne, i buret føler han seg trygg. Ser ingen grunn til å ikke ha hunden i bur så lenge det er med måte. I bilen bruker han en sele som festes til bilbeltet. Syns den fungerer bra og tar liten plass blunk
Til Toppen Go down
litjfossen

litjfossen


Female Antall Innlegg : 51
Age : 35
Bosted : Trondheim
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : HUMOR???
Registration date : 17.08.2008

Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitimeMan Sep 21, 2009 1:23 am

theo bruker bur når vi kjører bil og når jeg ikke er hjemme, da er han i bur eller på kjøkkenet:)
han tisser inne hvis det blir kjedelig til han. jeg har så mye omplasseringshunder hjemme til meg siden jeg er krise hjem for hund å da er bur en kjekk ting, bur er bra for hunden siden det er en plass som er sn egen, tryggt og godt:)
Til Toppen Go down
http://www.litjfossen.blogg.no
Sponsored content





Burbruk utenfor bilen? Empty
PosteTema: Re: Burbruk utenfor bilen?   Burbruk utenfor bilen? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Burbruk utenfor bilen?
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Diskusjon-
Gå Til: