| Ormekur-Hvor ofte? | |
|
|
Av | Innlegg |
---|
Aussie
Antall Innlegg : 59 Age : 46 Bosted : Brårud Navn på hund : Aussie og Amigo NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK Registration date : 11.08.2008
| Tema: Ormekur-Hvor ofte? Ons Sep 03, 2008 6:47 pm | |
| Hvor ofte gir dere ormekur? | |
|
| |
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Ons Sep 03, 2008 7:00 pm | |
| Jeg har bare gitt Theo en siden jeg fikk han. Men tenkte det var på tide med en til snart... en gang i halvåret blir det vel etterhvert tenker jeg | |
|
| |
Aussie
Antall Innlegg : 59 Age : 46 Bosted : Brårud Navn på hund : Aussie og Amigo NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK Registration date : 11.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Ons Sep 03, 2008 10:16 pm | |
| Mine fikk i mai mnd. Satt å tenkte for meg selv når de skulle ha igjen. Så det er hvert 1/2 år som anbefales? | |
|
| |
Malin Admin
Antall Innlegg : 263 Bosted : Moss Navn på hund : Theo NKK, SKK eller Ureg? : NKK Registration date : 08.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Ons Sep 03, 2008 10:31 pm | |
| det er hvertfall noe sånn jeg har hørt. vår og høst.... | |
|
| |
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Ons Sep 03, 2008 10:32 pm | |
| Hvis hunden bor med katt må det gis oftere, omtrent hver 3. mnd da kattene spiser omtrent alt av dyr ute.
Jeg gir hver 3. mnd | |
|
| |
renatem
Antall Innlegg : 13 Age : 41 Bosted : Fredrikstad Navn på hund : Maya & Oberst Registration date : 27.09.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Lør Sep 27, 2008 8:00 pm | |
| Våre hunder for veldig sjeldent ormkur. Fikk beskjed av dyrlegen om at ormekur absolutt ikke var bra for hund og skulle kun gis om jeg var sikker på at de hadde orm eller mark. | |
|
| |
Luce de Luna
Antall Innlegg : 120 Age : 50 Bosted : Nittedal Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy NKK, SKK eller Ureg? : Nkk Registration date : 30.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Søn Sep 28, 2008 11:54 pm | |
| - renatem skrev:
- Våre hunder for veldig sjeldent ormkur. Fikk beskjed av dyrlegen om at ormekur absolutt ikke var bra for hund og skulle kun gis om jeg var sikker på at de hadde orm eller mark.
Ja det er nok noe i det du sier. Da jeg gikk instruktør utdannelsen var det en veterinær som holdt foredrag der. Hun sa: Jeg er ikke sponset av noe legemiddelfirma så jeg kan si til dere at hunder trenger ikke jevnlige ormekurer etter fyllte 2 år , da kroppen da har immunforsvar til å ordne opp selv .Det er ikke bra at de får for mye ormekurer å det hindrer kroppen i å ordne opp selv. Om man ser at de har må man selvfølgelig gi de. Før de er to år anbefalte hun hvert halvår. Jeg spurte om katter å, da sa hun en gang i mnd på sommeren og hver 3 mnd ellers. De spiser jo alt mulig. Jeg har fulgt dette etterpå. Jeg slakker i allefall ned litt etter fylte 2 år. Når jeg har valpekull får de hver 14 dag fra 2 til 8 uker. | |
|
| |
renatem
Antall Innlegg : 13 Age : 41 Bosted : Fredrikstad Navn på hund : Maya & Oberst Registration date : 27.09.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Tir Sep 30, 2008 12:26 pm | |
| - Luce de Luna skrev:
- renatem skrev:
- Våre hunder for veldig sjeldent ormkur. Fikk beskjed av dyrlegen om at ormekur absolutt ikke var bra for hund og skulle kun gis om jeg var sikker på at de hadde orm eller mark.
Ja det er nok noe i det du sier. Da jeg gikk instruktør utdannelsen var det en veterinær som holdt foredrag der. Hun sa: Jeg er ikke sponset av noe legemiddelfirma så jeg kan si til dere at hunder trenger ikke jevnlige ormekurer etter fyllte 2 år , da kroppen da har immunforsvar til å ordne opp selv .Det er ikke bra at de får for mye ormekurer å det hindrer kroppen i å ordne opp selv. Om man ser at de har må man selvfølgelig gi de. Før de er to år anbefalte hun hvert halvår.
Jeg spurte om katter å, da sa hun en gang i mnd på sommeren og hver 3 mnd ellers. De spiser jo alt mulig.
Jeg har fulgt dette etterpå. Jeg slakker i allefall ned litt etter fylte 2 år. Når jeg har valpekull får de hver 14 dag fra 2 til 8 uker. De her har ikke fått på to år eller noe.. De er 4 og 5 år gamle nå Har ikke hatt noe orm heller da, men om de skulle få disse ekle dyra får de jo en kur hver:) | |
|
| |
McMurron
Antall Innlegg : 195 Age : 51 Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales NKK, SKK eller Ureg? : Skk Registration date : 22.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Tir Sep 30, 2008 5:30 pm | |
| Men de hundene som bor med katter MÅ ha ormekur da kattene eter alt de kommer over ute. Men så er det jo "oppdrettere" som gir feil type også(eller kun en type ormekur) og da får den nye hundeeieren litt av et problem med å bli kvitt disse udyra.
Så det når jeg hadde Bull... | |
|
| |
renatem
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Tir Sep 30, 2008 6:41 pm | |
| vår hund Oberst var FULL av mark da vi hentet han. Istedenfor bæsj med mark var det mark med litt bæsj i... Ikke seriøs oppdretter. | |
|
| |
Malin Admin
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Tir Sep 30, 2008 7:03 pm | |
| uff, stakar | |
|
| |
Luce de Luna
Antall Innlegg : 120 Age : 50 Bosted : Nittedal Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy NKK, SKK eller Ureg? : Nkk Registration date : 30.08.2008
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? Tir Sep 30, 2008 10:41 pm | |
| Æsj stakkar det hørtes bare ikke bra ut. Nei det var ikke seriøst. | |
|
| |
Sponsored content
| Tema: Re: Ormekur-Hvor ofte? | |
| |
|
| |
| Ormekur-Hvor ofte? | |
|