Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
Hysteri uten like Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
Hysteri uten like Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
Hysteri uten like Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
Hysteri uten like Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
Hysteri uten like Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
Hysteri uten like Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 Hysteri uten like

Go down 
2 posters
AvInnlegg
JAck

JAck


Male Antall Innlegg : 23
Bosted : trondheim
Navn på hund : Jack
Registration date : 11.08.2008

Hysteri uten like Empty
PosteTema: Hysteri uten like   Hysteri uten like Icon_minitimeOns Sep 17, 2008 11:55 pm

ja, nå skal jeg lage en tråd med noe jeg lurer på også smil

Blir deres hunder helt hysteriske når de ser en annen hund? Noen ganger så går det kjempe fint. Og Jack bryr seg ikke om andre hunder vi møter på. Men så plutselig, så setter han igang med Jackehylene sine. Jeg tror han lager sånn lyd fordi han er glad. Fordi det er ikke bjeffing eller knurring. men en virkelig rar lyd. Og han trekker båndet mot hunden. Andre hunder og eiere blir jo redd han...

Når jeg ser en annen hund på gaten nå. må jeg avlede han med forskjellige ting, så han ikke legger merke til hunden. Men jeg skulle ønske det var sånn at vi pent og rolig kunne enten gått rett forbi eller hilst rolig på de andre hundene....

flere som kjenner seg igjen? eller som har noen tips om hvordan dette kan forbedres?
Til Toppen Go down
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Hysteri uten like Empty
PosteTema: Re: Hysteri uten like   Hysteri uten like Icon_minitimeTor Sep 18, 2008 12:37 am

Nei, dette problemet har jeg ikke. Minni blir jo selvfølgelig glad når hun får lov å hilse på andre hunder hun ikke kjenner, men jeg ser ALLTID etter hvordan bustene(hårene) står, hvis de ligger får hun lov å hilse, ikke ellers.
Jeg hadde hunden løs her på åkern en dag i helga og hun så en annen hund og sprang mot hunden, men jeg bare plystrer(høyt) så kommer hun tilbake. Jeg har en egen plystrelyd på ordet: HER! Er egentlig VELDIG lydig til jrt å være.
Hun har gjort utfall mot andre hunder når hun var liten(4 mndr), men da tok jeg henne HVER gang.

Det jeg tror du må lære hunden er ROLIG! Har egentlig ikke annen peiling, men prøv deg på et dressurkurs, hunden er nok ikke NOK sosialisert med andre hunder.
Det kan også gi deg tips til videre "utdannelse" av deg og hunden.

Kan også prøve deg på å sosialisere hunden selv, med en plass du VET det er mye hunder, men først og fremst ville jeg prøvd et dressurkurs om mulig.
Til Toppen Go down
 
Hysteri uten like
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Hundeprat-
Gå Til: