Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
tispe vs hannhund Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
tispe vs hannhund Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
tispe vs hannhund Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
tispe vs hannhund Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
tispe vs hannhund Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
tispe vs hannhund Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 tispe vs hannhund

Go down 
3 posters
AvInnlegg
mirandarius

mirandarius


Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2008

tispe vs hannhund Empty
PosteTema: tispe vs hannhund   tispe vs hannhund Icon_minitimeTir Sep 30, 2008 9:19 pm

hei alle sammen tispe vs hannhund 599255
jeg skal til anskaffelse av en jack russel om en stund, står på valpeliste. har fra før bare erfaringer med hannhunder, er også det jeg har nå. så lurte jeg på om dere med tisper kan fortelle litt om deres erfaringer med dette kjønnet?
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/lille_benny
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

tispe vs hannhund Empty
PosteTema: Re: tispe vs hannhund   tispe vs hannhund Icon_minitimeTir Sep 30, 2008 10:39 pm

Hei
Det er så forskjellig fra hund til hund, men rent generelt er jo tispene mer sære enn hannhundene. Vi har 2 jack russell tisper, men de er vidt forskjellige. Den ene i en lykkebobble, alltid like lykkelig. Den andre litt mere forsiktig. Du har jo løpetiden på tispene, med masse hormoner, men igjen har du jo løpetid hele året på hannhundene ofte. Dette kommer jo ann på hannhunden å da. Jeg ser du har en hannhund fra før, da ville jeg vel anbefale en hannhund til for husfredens skyld smil Det er slitsomt med tispe og hannhund under løpetiden. tispe vs hannhund 718453
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

tispe vs hannhund Empty
PosteTema: Re: tispe vs hannhund   tispe vs hannhund Icon_minitimeTir Sep 30, 2008 11:23 pm

Jeg tror den generelle listen for og imot begge kjønn er like lange hos de begge, Det er nok mer hva du føler er best for deg selv.

Jeg valgte hannhund fordi jeg syns det med løpetid hørtes så fryktelig skummelt ut. Men jeg har i ettertid lært at det ikke er full så ille som jeg hadde trodd..

Hvis du ikke har en løsning på det å ha to hunder av forskjellig kjønn under samme tak, vil det nok være lurt å gå for en hannhund til. Selvom det er en liten sjans for at det oppstår problemer av den grunn.

jeg tror jeg skal gå for tispe neste gang. Litt morro å "prøve" begge kjønn. Og generellt sett så går nok en hannhund og en tispe bedre sammen.Og min mor har sagt hun kan passe Theo ved eventuelle løpetider blunk
Og siden det ikke er så ofte, så vil nok det gå bra blunk

men som sagt. Gå for det føler passer best for deg smil Glad i hunden blir man nok uansett kjønn smil:D

Jeg har ingen erfaring med dette, men det er konklusjonen jeg har kommet frem til ved å lese fra diverse kilder blunk
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
mirandarius

mirandarius


Antall Innlegg : 25
Registration date : 31.08.2008

tispe vs hannhund Empty
PosteTema: m   tispe vs hannhund Icon_minitimeOns Okt 01, 2008 5:33 pm

ja jeg har også veldig lyst til å prøve meg med en tispe, da jeg kun har hatt hannhunder til nå. vi har en tispe i hus nå, og min bryr seg ikke om denne tispa men alle andre ute. min skal kastreres neste uke så da vil det jo eventuelt ikke bli så gale ved løpetid. det er mange som sier klart du må ha tispe det er så kjekt! å så har du se som sier ikke få deg tispe! men det er også mange imot hannhunder da. men det med å ha hannhund, som jeg nå har. er at de alltid er på jakt etter dame.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/lille_benny
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

tispe vs hannhund Empty
PosteTema: Re: tispe vs hannhund   tispe vs hannhund Icon_minitimeOns Okt 01, 2008 6:23 pm

Det at han alltid er på jakt etter dame vil gi seg når du har kastrert han, å da il det heller ikke være noe problem med tisper og løpetid. Vi har 2 hannhunder som er kastrert hjemme her, å når tispene har løpetid skjønner de ingenting hø?
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
Sponsored content





tispe vs hannhund Empty
PosteTema: Re: tispe vs hannhund   tispe vs hannhund Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
tispe vs hannhund
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Tispe-valp selges

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Hundeprat-
Gå Til: