Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
Gå uten bånd Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
Gå uten bånd Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
Gå uten bånd Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
Gå uten bånd Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
Gå uten bånd Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
Gå uten bånd Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 Gå uten bånd

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Radar

Radar


Male Antall Innlegg : 4
Bosted : Oslo
Navn på hund : Radar
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 02.12.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeTir Des 02, 2008 9:40 pm

Hei,
Radar er en Parson på 8 måneder som sliter litt med innkalling. Han stikker av på tur og sist vi var i skogen stakk ha av og løp flere kilometer etter noen hester. Han kom ikke tilbake så vi måtte gå etter han. Før han stakk av var han helt perfekt og stoppet eller kom tilbake hvis han var mer enn 10-15 meter fra oss. Er det flere som har hatt problemer med at hundene stikker av? Hvor langt går de? Hvordan har dere trent for å få hundene til å gå pent og å komme tilbake når de er løse?
Til Toppen Go down
Chira

Chira


Female Antall Innlegg : 10
Bosted : Oslo
Navn på hund : Chira og Shandy
NKK, SKK eller Ureg? : Chira NKK
Registration date : 21.11.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeOns Des 03, 2008 12:16 am

Nei, men jeg tar alltid inn hundene når vi møter andre, og spesielt hester. Går hestene samme vei som oss holder jeg de i bånd til hestene er ute av synet, går de motsatt vei slipper jeg hundene noen meter etter vi har passert.
Har ikke følt for å teste ut om de løper etter hestene blunk

Møter vi på rådyr eller annet vilt i skogen tror jeg hundene stikker kjapt etter dem, så jeg har de i bånd om kveldene da rådyrene vandrer mest. Skjønt de kom etter meg da vi møtte elg i fjor vinter (jeg snudde og løp motsatt vei av elgen)

Jeg ga alltid en go'bit da de kom på innkalling, nå får de go'bit ca 9 av 10 ganger. Da blir de happy blunk Pipeleke funket også.
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeOns Des 03, 2008 12:21 am

min meiner så fort sjansen byr seg! Er han med andre hunder så er han flink og ikke stikker. men jeg slipper han aldri når vi er alene. Like greit. jeg ser ikke på det som noe problem å ha hunden i bånd smiil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Chira

Chira


Female Antall Innlegg : 10
Bosted : Oslo
Navn på hund : Chira og Shandy
NKK, SKK eller Ureg? : Chira NKK
Registration date : 21.11.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeOns Des 03, 2008 12:41 am

En ting, kjeft aldri på hunden når den kommer til deg... uansett om du har ropt/hylt/skreket på den 100 ganger. Må du hente hunden så tar du den bare i bånd uten å si noe.

Jeg ber dem aldri komme "på plass", men "kom hit". "Kom hit" betyr at de skal komme foran meg og holde seg rundt meg. Enklere å få en oppspilt hund til å holde seg rundt meg enn å gå på plassen sin. Hvis de ikke skulle høre om jeg har bedt de komme et par ganger sier jeg strengt "NEI" og på nytt ber de komme. Så kan det hjelpe å hoppe og snakke med tullestemme, snu og gå/løpe andre veien eller no..
Til Toppen Go down
Radar

Radar


Male Antall Innlegg : 4
Bosted : Oslo
Navn på hund : Radar
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 02.12.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeOns Des 03, 2008 1:54 am

Det er umulig å være sint når man finner igjen godgutten så han får bare masse ros og kos.

Dette var første gang han løp avgårde. Vi tok han i bånd da vi så hestene og slapp han ikke før hestene hadde passert og var kanskje 100 meter unna. Da stakk han og vi så bare den lille halen forsvinne. Det satt en skikkelig støkk i oss og vi lurer på om vi tør å slippe han igjen. De andre gangene han har stukket av har det bare vært et lite stykke eller over veien og hjem. Han er veldig flink når det er andre hunder, men alene er han en tøffing. Kanskje det har med pubertet å gjøre at han stikker av? lurer på om han blir verre eller bedre når blir voksen.

Vi får bare øve mer på "kom" og bruke langline.
Til Toppen Go down
Chira

Chira


Female Antall Innlegg : 10
Bosted : Oslo
Navn på hund : Chira og Shandy
NKK, SKK eller Ureg? : Chira NKK
Registration date : 21.11.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeTor Des 04, 2008 1:18 am

Hehe, han bare MÅTTE løpe etter hestene, han Radar smiil

Tror jeg ville vært forsiktig neste gang. Ikke sluppet hunden før etter lenger tid etter møte, og hatt noe annet den interesserer seg for, pinner, leker, go'bit el.l. Om det hjelper da, hehe.
Eller for å trene kanskje det hjelper å gjøre seg kjempemorsom og løpe den veien dere skal?
Vet ikke om det er for at han er ung at han løper motsatt vei. Har ikke vært borti hunder som gjør det Gå uten bånd 92173
Til Toppen Go down
Hanne

Hanne


Male Antall Innlegg : 2
Age : 41
Bosted : Kr.sand
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 19.12.2008

Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitimeFre Des 19, 2008 12:48 pm

Har en Parson gutt på halvannet år..
Vi har lekt masse med draleker under innkallingstreningen, noe han synes er fantastisk morro, og det har fungert supert!Da betyr det lek å komme til "mor" eller "far"!!Vi har også gjemt oss mye når vi har vært på tur i skogen, dvs. ventet til han ble uoppmerksom, eller gikk litt for langt og så hoppet bak et tre eller liknende. Nå kan han stort sett gå løs uansett hvor vi er, løper max 10-15 meter fra oss, men jeg er jo alltid oppmerksom og "føre var", for hvis det kommer andre hunder i møte,vil han som regel hilse på eget initiativ Gå uten bånd 718698
Hester er jo fantastisk spennende, det kan jo være det går an å leke med de..Min er vant til å være med i stallen, og det er ganske morsomt å se hvordan han spurter rundt i paddocken og prøver å få hestene i lek Gå uten bånd 251212
Må jo bare føye til at det er to rolige og avslappede hester som knapt gidder å kaste et blikk på denne rare hvite saken som løper rundt dem!! Gå uten bånd 56942
Til Toppen Go down
http://www.hannehk.webs.com
Sponsored content





Gå uten bånd Empty
PosteTema: Re: Gå uten bånd   Gå uten bånd Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Gå uten bånd
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Hundeprat-
Gå Til: