Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
April 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
CalendarCalendar

 

 På valpejakt, og lurer litt på noen myter...

Go down 
4 posters
AvInnlegg
Lillefoot

Lillefoot


Antall Innlegg : 2
Bosted : Trondheim
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 01.08.2009

På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeLør Aug 01, 2009 10:44 am

Hei smiil
Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med noen spm ang JRT og kjøp?
Vi har en CC Powder Puff hann, og ønsker å skaffe han en kompis.. Og vi har alltid vært veldig fasinert av JRT og ønsker oss derfor en til å bli det nye familiemedlemmet smiil
Men da jeg har lest litt om dem på nettet har jeg nesten blitt litt skeptisk til denne rasen.. Ser at flere skriver at de er tverre, de må aktiviseres 24/7, og er brukshunder som krever at man bruker dem enten til jakt eller agility.. Stemmer disse mytene?
For vi ønsker oss en aktiv familiehund..

Vi bor i utkanten av Trheim sentrum, og har hage og gode turmuligheter, og elsker å lufte CC'n våres i tillegg til å løpe villmann i hagen :p

Jeg lurer også på hva prisen på en valp ligger på om dagen, og om noen vet av noen som kommer til å få valper iløpe av høsten (KUN reg. valper).

På forhånd takk smiil
Til Toppen Go down
http://asemarie.blogspot.com
SiriogDiego

SiriogDiego


Female Antall Innlegg : 5
Bosted : Østfold
Navn på hund : Diego
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 31.07.2009

På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: Re: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeLør Aug 01, 2009 12:06 pm

JRT er en terrier, og terrier flest er kjent for å være litt stri og egne. Nå er Diego 8 mnd, så han er midt i puberteten å kan være litt vanskelig og egen til tider. Så noen med litt eldre JRT kan nok svare bedre på dette.

Når det gjelder aktivisering så regnes JRT som en rase med høyt aktivitetsnivå, men 24/7 er nok litt overdrevet :p Men jeg syns en JRT bør få mer enn 1 times tur om dagen. Med det mener jeg at man bør trene litt med hunden, enten det er lydighet, søk,spor eller agility. Dette er noe man kan gjøre hjemme i hagen, og trenger ikke trene med hundeklubb. En JRT bør brukes både mentalt og fysisk. Diego har ikke noe problem med å kunne slappe av inne, men det krever da at han har fått litt mosjon enten fysisk eller mentalt. Det er noe man bør tenke over hvis man vil ha en JRT.

Nå har jeg ikke veldig mye kjennskap til CC, bortsett fra at tanta mi har et par. Men etter hva jeg har forstått så krever ikke de allverden av aktivisering? Så dere vil merke en stor forskjell der.

Hva vil dere evt bruke en JRT til og hvor mye mosjon vil den få i løpet av en dag?

Ta kontakt med valpeformidleren, så kan ho fortelle dere hvem som har kull.
http://www.ntk-jrt.no/
Nå er det ikke lenge til høsten, så det kan hende dere må vente litt lengre.
Hvis dere bor nærme Sverige kan dere se på oppdrettere der.
http://jack.zenitsystem.com/Default.aspx?pageid=6150

Prisen på en reg. JRT ligger mellom 10 000 - 12 000.

Hvis dere ikke har truffet noen JRT så kan dere dra på utstillinger, få se på rasen og snakke med eiere og oppdrettere.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/stefanogabbana
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: Re: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeLør Aug 01, 2009 1:00 pm

hei hei smiil jeg syns at jrt er ett perfekt valg. Og nå skal du ikke bry deg om hva de som ikke har rasen sier. For trassen veier seg opp med personligheten. Jeg har aldri møtt en rase som har så mye personlighet som jrt.

Nå blir min hanne 2 år i Januar. Jeg har hatt endel problemer med han. Men det er nok mest fordi jeg har gjort endel feil medhan som førstegangshundeeier. Skulle jeg fått han nå ville jeg gjort mye anderledes.
Men du har jo en hund fra før. Og rasen er jo ikke anbefalt som førstegangshund

Ang trim, og aktivisering Så går vi ikke mer en 1-2timer om dagen tilsammen! Og det skulle ett hvert menneske klare. Noen dager når det er dårlig vær så vil han inn etter 15minutters tid. Og det er jo greit nok det.


Pris ligger vel nå på 10-12 tusen tror jeg.

Lykke til =)
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Lillefoot

Lillefoot


Antall Innlegg : 2
Bosted : Trondheim
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 01.08.2009

På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: Re: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTir Aug 04, 2009 7:02 pm

Hei igjen smiil
Tusen takk for gode råd og mye hjelp smiil
Dette gjorde valget mye enklere for oss, så nå er det ikke umulig det kommer en JRT til oss i nærmeste framtid:)
Til Toppen Go down
http://asemarie.blogspot.com
Beate

Beate


Female Antall Innlegg : 15
Bosted : Oslo
Navn på hund : Nicko og Aro
NKK, SKK eller Ureg? : Ureg og NKK
Registration date : 09.08.2008

På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: Re: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitimeTir Aug 11, 2009 1:00 am

Ingen hunder sier vel ikke nei takk til å bli brukt litt aktivt.

Jrt elsker gjerne lange turer i skog og mark og utforske verden. Men det er jo dager man ikke får til dette. Hunder blir jo slitne av å bruke hodet, så hvorfor ikke ta et godbit søk eller lign.

Jeg har alltid hatt hviledag på mine hunder og dette fungerer supert, ingen som maser 24/7 om tur.. Men som sagt over her, da har de fått sitt.

Noen hunder er rolige andre kan være litt mer aktive.

Lykke til i valget
Til Toppen Go down
http://www.nickoaro.com
Sponsored content





På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Empty
PosteTema: Re: På valpejakt, og lurer litt på noen myter...   På valpejakt, og lurer litt på noen myter... Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
På valpejakt, og lurer litt på noen myter...
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Litt av hvert
» skulle ha trenet litt??
» Hallo? Er det noen her?
» Luce de Lunas Chac "Theo"

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Valpeprat-
Gå Til: