Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
Klipping av klør!!! Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
Klipping av klør!!! Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
Klipping av klør!!! Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
Klipping av klør!!! Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
Klipping av klør!!! Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 Klipping av klør!!!

Go down 
+4
keikoogMolly
Aussie
Malin
McMurron
8 posters
AvInnlegg
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Aug 31, 2008 8:50 pm

Hvordan gjør dette det? Hvor ofte gjør dere det?

Jeg har hunden mellom beina mine og lar det stå til. Den som IKKE VIL , DEN SKAL. Begynner hunden å bli urolig holder jeg til den slapper av. Jeg klipper en gang i uka.

Var feriehjem for feriesyke hunder i sommer og den andre jacken jeg passa har ikke dette som sin favorittgreie(og den er STA), men heldigvis er JEG staere!! Han skalv, pep, sutra, bet og alt det en jack kan finne på å gjøre...
Men jeg har jo skjønt at denne karen ikke er vant med slikt fra det hjemmet han kommer fra, men DET er ikke noen hindring.

Hva er Deres tips til andre som sliter med akkurat DETTE ?
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Aug 31, 2008 11:00 pm

å jeg er så glad at det ikke er noe problem her i huset. Jeg gjør det på kvelden når Theo er trøtt og sliten, han ligger bare vanlig på magen, også holder jeg ahn i labben og klipper. Det hele er over på 1-2min. null stress smiil Vi klipper når jeg ser at de begynner å bli lange kanskje hver 10. dag...

Han likte det ikke noe særlig i førsten. Men vi gjorde det til en positiv ting. jeg tvingte han aldri.
I førsten fikk jeg bare tat ett par negler av gangen. så fort han begynte å vri seg unna prøvde jeg ikke mer. Så gjorde vi det dagen etter igjen. ett par til. osv osv. Nå er han ikke redd saksa lenger smiil jeg lar han også alltid "smake" på den litt først blunk
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Aussie

Aussie


Female Antall Innlegg : 59
Age : 46
Bosted : Brårud
Navn på hund : Aussie og Amigo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK
Registration date : 11.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Aug 31, 2008 11:50 pm

Det er gudskjelov ikke noe problem her heller. Det har jeg trent hyppig på fra dag 1. Pommene mine ligger på ryggen på fanget mitt, mens Aussie står/sitter på bord.
Har trent dette som veldig positivt med masse godbiter, så kan klippe klør når som helst på dagen da jeg har tid uansett om de er slitne eller gira.
Jeg klipper fra en gang i uka til annenhver uke. Litt ettersom hva som passer.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/aussie-mate
keikoogMolly

keikoogMolly


Female Antall Innlegg : 50
Navn på hund : Keiko
Registration date : 09.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeLør Sep 06, 2008 6:33 pm

litt slitsomt er det å klippe klørne her. Det er nok trolig fordi han rykke skikelig til en gang så jeg klippte rett inn i poten. og det var nok ikke så godt. Men det kommer seg blunk
Til Toppen Go down
herkulesoglinn

herkulesoglinn


Female Antall Innlegg : 31
Navn på hund : Herkules
Registration date : 09.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeLør Sep 06, 2008 6:39 pm

her går det fint. og det er jeg glad for. Kjenner mange som sliter stort med det...
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeLør Sep 06, 2008 7:14 pm

McMurron skrev:
Hvordan gjør dette det? Hvor ofte gjør dere det?

Jeg har hunden mellom beina mine og lar det stå til. Den som IKKE VIL , DEN SKAL. Begynner hunden å bli urolig holder jeg til den slapper av. Jeg klipper en gang i uka.

Var feriehjem for feriesyke hunder i sommer og den andre jacken jeg passa har ikke dette som sin favorittgreie(og den er STA), men heldigvis er JEG staere!! Han skalv, pep, sutra, bet og alt det en jack kan finne på å gjøre...
Men jeg har jo skjønt at denne karen ikke er vant med slikt fra det hjemmet han kommer fra, men DET er ikke noen hindring.

Hva er Deres tips til andre som sliter med akkurat DETTE ?

Jeg tror starten i hundenes liv er viktig, for at de skal bli trygge på det. Jeg klipper valpene fra de er 2 uker, deretter klipper jeg de 1 gang i uken til de reiser i nytt hjem. Jeg ber da de nye eierne om å klippe ofte slik at de skal opprettholde det de fikk fra starten her. Ikke alle har den muligheten. Er hunden din redd ville jeg nok hatt den mellom bena som du sier å klippt en negl pr dag i starten å bellønnet m godbit slik at det blir en positiv greie...
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Sep 07, 2008 3:51 am

Det spørs jo også hvor ofte de har gjort det i begynnelsen, jeg fikk da hunden når den var 4 mndr, men ser det ikke som noe problem å klippe!

Den som ikke vil, den skal
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeSøn Sep 07, 2008 9:50 am

Nei skjønner, men da er det ikke alltid like positivt. De var det jeg tenkte
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
aina

aina


Female Antall Innlegg : 17
Bosted : arendal
Navn på hund : kira
NKK, SKK eller Ureg? : ureg
Registration date : 19.09.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeOns Sep 24, 2008 7:04 pm

jeg har heller ikke noe problem med klipping av klør.
i begynnelsen så likte ikke kira det, jeg hadde litt tørket lever som hun fikk for hver pote.
det funket hos oss, men jeg har hørt fra dyrlegen min at du ikke skal gi deg.
men at du tar en pote om gangen også litt snop og masse god snakk smil
Til Toppen Go down
tinybirna

tinybirna


Female Antall Innlegg : 27
Age : 54
Bosted : Fåglefors/Sverige
Navn på hund : Sirocco
Registration date : 26.08.2008

Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitimeTor Sep 25, 2008 2:26 pm

Jag kollar alla klor var 14 dag. Min sliter klorna mycket själv så oftast är det bara 2-6 klor som behöver klippas.

Jag passar på när han är lite trött och han bryr sig inte, när vi är klara får man 1 bit köttbulle för varje tass... Klipping av klør!!! 965420
Til Toppen Go down
http://birnasdjur.blogspot.com/
Sponsored content





Klipping av klør!!! Empty
PosteTema: Re: Klipping av klør!!!   Klipping av klør!!! Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
Klipping av klør!!!
Til Toppen 
Side 1 av 1

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Stell, kost og ernæring-
Gå Til: