Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
April 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
CalendarCalendar

 

 hvor lenge bør man vente før hund nr2?

Go down 
+6
herkulesoglinn
Mathea
Malin
Vanilla
Cecilie
keikoogMolly
10 posters
AvInnlegg
keikoogMolly

keikoogMolly


Female Antall Innlegg : 50
Navn på hund : Keiko
Registration date : 09.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 2:58 pm

Jeg ønsker meg så inderlig en valp nå. keiko er 1,5 år gammel. Jeg vil så gjerne ha en jrt til. Hvor lenge bør man vente?
Til Toppen Go down
Cecilie

Cecilie


Female Antall Innlegg : 43
Bosted : Vestfold
Navn på hund : Lillie
Registration date : 09.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 3:14 pm

keikoogMolly skrev:
Jeg ønsker meg så inderlig en valp nå. keiko er 1,5 år gammel. Jeg vil så gjerne ha en jrt til. Hvor lenge bør man vente?

jeg har hørt ca 2 år.... Men jeg vet om mange som ikke har ventet ett år engang....
Til Toppen Go down
Vanilla
Mod
Mod
Vanilla


Female Antall Innlegg : 56
Bosted : Østfold
Navn på hund : Vanilla
Registration date : 09.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 3:18 pm

2 - 3 år har jeg hørt. det er nok lurt å vente hvertfall 2år. Så alt er i boks med hund nr 1. for hund nr 2 har lett for å kopiere adferden til hund nr1 blunk
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 3:28 pm

jeg har også hørt 2 år. Jeg skal å ha en til jrt når den tid kommer smil men theo er jo bare 7 måneder enda så... blunk hehe
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Mathea

Mathea


Female Antall Innlegg : 51
Bosted : Lillehammer
Navn på hund : Irma
Registration date : 09.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 6:32 pm

Det kommer jo helt ann på hvordan hunden utvikler seg, har du en hund som fortsatt er veldig valpete når den er to år (sånn atferd kan forekomme) bør du jo vente. Det handler mest om å ha en trygg og oppdratt hund, som hele tiden vil gjøre din tid med den nye hunden enklere smiil
Til Toppen Go down
http://www.mathean.moo.no
herkulesoglinn

herkulesoglinn


Female Antall Innlegg : 31
Navn på hund : Herkules
Registration date : 09.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeLør Aug 09, 2008 9:25 pm

ja enig med Mathe. du bør se ann litt. Men du burde hvertfall vente 2 år smiil
Til Toppen Go down
Aussie

Aussie


Female Antall Innlegg : 59
Age : 46
Bosted : Brårud
Navn på hund : Aussie og Amigo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK og SKK
Registration date : 11.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Aug 14, 2008 7:27 pm

Jeg har også hørt 2-3 år. Vi skal også skaffe oss en JRT til når tiden er inne. smiil

Enig med Mathea. Har også blitt fortalt at det har med at hundene skal kunne gå godt overens også. Er større sjangs at det kan oppstå broblemer hundene imellom hvis de er for like i alder. En voksen hund vil i tillegg hjelpe til med oppdragelsen.
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/aussie-mate
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeFre Aug 22, 2008 2:17 pm

har aldri hørt noe tidspunkt, men det skal være sagt at den første hunden burde være oppdratt på den måten du vil ha hunden på...

Så det er nok riktig å vente ei stund til DU er fonøyd med oppdragelsen.
Men heldigvis har jeg ALDRI hatt noe problem med min jrt på oppdragelse for bedre linjer i oppdragelse og væremåte skal man leite LENGE etter...

Den Bull Terriern jeg skal skaffe er 3 år og over alle faser med "bullenykker" men fortsatt like sprø og godmodig i sin væremåte, man MÅ kunne LESE den nye hunden i sin oppførsel og kan man ikke det er det bare å glemme å skaffe hund nr 2.

For hundene gir ut signaler HELE tiden og de er rimelig lette å fange opp hvis man er et hundemenneske.
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeOns Aug 27, 2008 6:59 pm

ååå som jeg ønsker meg en bull terrier. Du må legge ut masse bilder av den når du får den i hus smil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeOns Aug 27, 2008 8:57 pm

Den Bullen jeg skal ha ble det litt bytting på, men henter til helga. Ei tispe på 1 år, så den er helt "fersk" i ringen, det blir iallefall spennende å trene med en helt ny rase.
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeOns Aug 27, 2008 10:42 pm

McMurron skrev:
Den Bullen jeg skal ha ble det litt bytting på, men henter til helga. Ei tispe på 1 år, så den er helt "fersk" i ringen, det blir iallefall spennende å trene med en helt ny rase.

det er en så flott rase det. Det var den rasen je gønsket meg aller mest. Men mine foreldre kunne ikke fordra utseende på den, så da var den ikke velkommen i huset. Og jeg måtte da ha ventet til jeg flyttet ut med å skaffe en hund! Men jeg klarte ikke vente lenger. Og det ble da nr 2 på ønske listen. Men jeg kan jo alltids skaffe meg en bull senere i livet smil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Aug 28, 2008 12:03 am

~*Malin*~ skrev:
McMurron skrev:
Den Bullen jeg skal ha ble det litt bytting på, men henter til helga. Ei tispe på 1 år, så den er helt "fersk" i ringen, det blir iallefall spennende å trene med en helt ny rase.
Men mine foreldre kunne ikke fordra utseende på den, så da var den ikke velkommen i huset. Og jeg måtte da ha ventet til jeg flyttet ut

Uff, for noen strenge foreldre du har...Noen digger den og andre skyr den som pesten eller mener at det er en gris de har foran seg.

Jeg for mindel har bestandig syntes at den er megakul og det blir spennende å se hvordan Minni tar imot den nye krabaten...
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Aug 28, 2008 12:06 am

jeg er spent på å høre selv jeg nå, hvordan disse to rasene kommer overens smil de er vist ganske like i væremåte ettersom hva jeg har fått emd meg smil
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Jekkaz

Jekkaz


Female Antall Innlegg : 3
Age : 35
Navn på hund : Laponias SheDevil "Dillan"
Registration date : 27.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTor Aug 28, 2008 10:18 am

När jag skaffade Dillan, så va min (och är) Australiska terrier 8 månader.
Det funkar jätte bra.. beror väl på individerna oxå. men Min Vidar behövde en kompis, då han va uppväxt med en till hund o han va inte riktigt samma hund när han va ensam.. smiil
Til Toppen Go down
Luce de Luna

Luce de Luna


Female Antall Innlegg : 120
Age : 49
Bosted : Nittedal
Navn på hund : I hundres Titti/Bini og Lille Lotta/Roxy
NKK, SKK eller Ureg? : Nkk
Registration date : 30.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeTir Sep 02, 2008 5:42 pm

Jeg har heller aldri hørt om noen spessiel alder, men man må være fornøyd med den hunden man har før man skaffer en ny. De har lett for å kopiere adferd som nevnt tidligere. Jeg tror det er opp til hver enkelt:o)
Til Toppen Go down
http://www.lucedeluna.com
McMurron

McMurron


Female Antall Innlegg : 195
Age : 50
Bosted : Skogbygda, Nes i Akershus
Navn på hund : Minni - Speedy Gonsales
NKK, SKK eller Ureg? : Skk
Registration date : 22.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeOns Sep 03, 2008 12:00 am

Leverte tilbake Bullen idag da det var en oppdretter som ikke falt i min smak, bare veldig mye rart der og diverse...


Hunden var bare perfekt, men...
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitimeOns Sep 03, 2008 7:57 am

McMurron skrev:
Leverte tilbake Bullen idag da det var en oppdretter som ikke falt i min smak, bare veldig mye rart der og diverse...


Hunden var bare perfekt, men...

ånei :/ så dumt hvor lenge bør man vente før hund nr2? 907510
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
Sponsored content





hvor lenge bør man vente før hund nr2? Empty
PosteTema: Re: hvor lenge bør man vente før hund nr2?   hvor lenge bør man vente før hund nr2? Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
hvor lenge bør man vente før hund nr2?
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» hvor lenge er din hund alene hjemme?
» Hva er sant om din hund?
» Min hund Tyson
» Dino min gamle hund

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Valpeprat-
Gå Til: