Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.


© 2009
 
IndeksLatest imagesSøkBli MedlemLogg Inn
Logg Inn
Brukernavn:
Passord:
Logg meg på automatisk hver gang: 
:: Jeg har glemt passordet
Latest topics
» Drugs Affect The Coomunity
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeTor Aug 04, 2011 8:26 am by Gjest

» Information About The Medicine Man
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeMan Aug 01, 2011 4:15 am by Gjest

» Internal Medication Pump
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeTor Jul 28, 2011 11:53 pm by Gjest

» Valpeshow i Trondheim 11. april 2010
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeTir Feb 23, 2010 12:53 pm by Janne

» Registert eller uregistrert jrt?
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeTir Feb 09, 2010 10:43 pm by Janne

» NKK reg. Jack Russell Terrier valper ventes
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeSøn Feb 07, 2010 2:06 pm by Janne

www.HundeSnakk.com
Hundesnakk
Mai 2024
ManTirOnsTorFreLørSøn
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
CalendarCalendar

 

 "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.

Go down 
4 posters
AvInnlegg
monicapijah

monicapijah


Antall Innlegg : 14
Bosted : Rennebu
Navn på hund : Reggie
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 06.09.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeOns Nov 19, 2008 1:05 pm

som sagt så kjøpte vi Reggie i September. skrev under kontrakt å slikt, så alt var i ordne. fikk med stamtavlen hjem. men da vi var på tur hjem, leste jeg gjennom papirene, og tidligere eieren hadde glemt å skrive under på vårt eierskiftepapir, så fikk ikke til å sende inn dette.

så jeg sendte (etter noen dager) nedover både den orginale stamtavlen, for at de skulle sende det inn til NKK. men det de har gjort var å sende inn en kopi... har purret på de tidligere eierne leeeenge(helt siden september), og det har enda ikke skjedd noe. for ringte NKK i går, og det var ikke kommet inn noen stamtavle på hunden... sendte sms til de tidligere eierne i går, å fikk bare beskjed om at de skulle ringe NKK i dag. ellers får jg ikke noe svar fra dem, får jo ikke stamtavlen tilbake.

så, noen som har forslag til hvordan vi skal gå fram? er jo ikke interessert i å betale full pris på en hund, og ikke få stamtavle på han!!!
Til Toppen Go down
Veronika

Veronika


Female Antall Innlegg : 27
Age : 41
Bosted : Rudshøgda
Navn på hund : Kiara, Maud og en halv Ella :D
Registration date : 09.08.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeOns Nov 19, 2008 1:34 pm

Hei

Har du betalt hunden?
Har dere kjøpe kontrakt med tidleigere eiers underskrift?

Hunden vil jo være registrert i NKK, men ikke i ditt navn. Det er ikke så veldig mye du kan gjøre, bortsett fra å mase på tideligere eier. Nkk gjør ikke et eierskifte uten tidligere eier/e sin underskrift. Men du kan jo spørre Nkk om de kan gjøre noe hvis du har kjøpekontrakten.
Til Toppen Go down
http://www.kiaraalmighty.com
monicapijah

monicapijah


Antall Innlegg : 14
Bosted : Rennebu
Navn på hund : Reggie
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 06.09.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeOns Nov 19, 2008 1:44 pm

Veronika skrev:
Hei

Har du betalt hunden?
Har dere kjøpe kontrakt med tidleigere eiers underskrift?

Hunden vil jo være registrert i NKK, men ikke i ditt navn. Det er ikke så veldig mye du kan gjøre, bortsett fra å mase på tideligere eier. Nkk gjør ikke et eierskifte uten tidligere eier/e sin underskrift. Men du kan jo spørre Nkk om de kan gjøre noe hvis du har kjøpekontrakten.




har betalt hunden ja, samtidig som vi har kjøpekontrakt på hunden, med tidligere eiers
underskrift...

er jo greit å få han registrert på meg, og få stamtavle.. om man vil stille han ut å slikt...
Til Toppen Go down
Malin
Admin
Admin
Malin


Female Antall Innlegg : 263
Bosted : Moss
Navn på hund : Theo
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 08.08.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeOns Nov 19, 2008 9:56 pm

å det må være utrolig frustrerende.. :S
Til Toppen Go down
http://www.123hjemmeside.no/theogutten
monicapijah

monicapijah


Antall Innlegg : 14
Bosted : Rennebu
Navn på hund : Reggie
NKK, SKK eller Ureg? : NKK
Registration date : 06.09.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeOns Nov 19, 2008 10:01 pm

Malin skrev:
å det må være utrolig frustrerende.. :S




noen som vet om det er mulig å "angre kjøpet" eller hva det heter? hvor lang tid etter kjøp evt? hvis ikke må jeg vell ta kontakt med NKK sin advokat... får jo ikke kontakt med de tidligere eierne så.. de har sagt flere ganger at de skal kontakte NKK men.. det skjer ingenting..
Til Toppen Go down
Veronika

Veronika


Female Antall Innlegg : 27
Age : 41
Bosted : Rudshøgda
Navn på hund : Kiara, Maud og en halv Ella :D
Registration date : 09.08.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeTor Nov 20, 2008 11:54 am

Uff frustrerende situasjon det der.

Men du må jo bare prøve å komme så langt du kan med kjøpekontrakten du har. Har du snakket med hundens oppdretter? Kanskje han hun kan hjelpe deg med å få tak i tidligere eier.
Og hvis ingen ting nytter tar du kontakt med forbrukerombudet, de burde kunne hjelpe deg.
Til Toppen Go down
http://www.kiaraalmighty.com
Chira

Chira


Female Antall Innlegg : 10
Bosted : Oslo
Navn på hund : Chira og Shandy
NKK, SKK eller Ureg? : Chira NKK
Registration date : 21.11.2008

"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitimeFre Nov 21, 2008 1:39 am

Har du snakket med NKK?
Da jeg ringte for å høre etter papirene på Chira sa de at jeg skulle prøve å høre med oppdretter. Hun lurte på om jeg hadde kjøpskontrakt ol og ba meg ringe igjen om jeg ikke fikk fatt i oppdretter. (Oppdretter hadde gjort alt de skulle, var visst noe rot hos NKK) Men jeg fikk tilsendt stamtavle fra NKK når alt var i orden. Mener jeg fikk den "mynten" til å feste på halsbåndet om at hunden er chipmerket også derfra.

Ville hørt med NKK først om de kan hjelpe deg når du har kjøpskontrakten. Om ikke så kontakt forbrukerombudet.
Til Toppen Go down
Sponsored content





"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Empty
PosteTema: Re: "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.   "nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår. Icon_minitime

Til Toppen Go down
 
"nekter" å gi ifra seg stamtavlen til hunden vår.
Til Toppen 
Side 1 av 1
 Similar topics
-
» Hvor sover hunden din?
» Hvordan opplevde dere "ungdomstia"?
» Luce de Lunas Chac "Theo"

Permissions in this forum:Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
 :: Jack/parson Russell :: Hundeprat-
Gå Til: